Felszerelések - A lábbeli

A peregrino legjobb barátja

Már évek óta egy jó öreg Lafuma bakancs a leghűségesebb túratársam. A Mátrát, Bükköt, Alföldet és a Zemplént is együtt jártuk végig. Sőt a Magas-Tátrára is jött velem. De történt egyszer tavaly, hogy vettem egy Quechua túracipőt utcai használatra. És kipróbáltam benne a túrázást. Azóta a Lafumámat kicsit hanyagolom, ritkábban járja velem az erdőket, mert a cipőt sokkal kényelmesebbnek találtam. Egyszerűen szabadabbnak érzem benne a lábamat.

Azt nem nagyon kell hangsúlyoznom, hogy a cipő/bakancs milyen fontos. 800 km-en keresztül ő fog cipelni engem, ő érinti a talajt minden lepésemnél, és rá nehezedik nemcsak az én, de a táskám súlya is.

Mindenféle képen akartam venni egy új lábbelit, de sokat dilemmáztam, hogy mit: bakancsot vagy cipőt. Hosszas mérlegelés után a cipő mellet döntöttem. Legfőképp a szabadságérzet és a kényelem miatt. Nameg jobban is szellőzik, mint a bakancs. Mivel az egyik legfőbb oka a vizhólyagoknak a nem megfelelően szellőző lábbeli, ezért ez sokat nyomott a latba.  Persze a bokát nem védi annyira, viszont az enyém nem hajlamos a sérülésre (kivéve persze, ha egy kungfus múlttal rendelkező ellenfelem van fociban...).

Sokáig keresgéltem a megfelelő új útitársat. Nagy hátránya a lábamnak, hogy férfi létemre 39-es méretű. Így igazán esélyem sincs férfi méretben találni megfelelő méretet. Szóval marad a női, de nem rózsaszín :). Debrecen összes túraboltját (azt az egyetlen egyet) és sportboltját (ebből akad 4 is) bejártam. A Tracklandben rengeteg tanácsot kaptam, főleg egy fiatal eladósráctól (köszönet érte), mindenféle cipőt előhozattam vele. De vagy a vízállósággal vagy a kényelemmel vagy a mérettel esetleg a színnel volt gond. Pedig árban eléggé rugalmas voltam (értsd: egyre drágábbakat is megvettem volna). Bárhol is próbálgattam cipőket valahogy mindig a Merrell volt a legkényelmesebb. És egy kolleginámnak köszönhetően be is tudtam szerezni egy szép feketét, Vibram talppal, Gore-Tex membránnal 23 ezerért. Már pár napja hordom utcán a cipőt, és eddig rohadtul kényelmesnek találtam, a lábam sem főtt meg benne, a meleg ellenére sem, remélem a 800km után is ugyanezeket tudom majd róla elmondani.

785644-p-multiview.jpg

Egyáltalán nem szándékoztam túrazoknit venni, amolyan sznob dolognak gondoltam. Eddig is megvoltam nélküle. Viszont kíváncsiságból (meg mert annyi segítséget kaptam a Tracklandben, és nem akartam vásárlás nélkül távozni) vettem egyet. Elfogott a "hűű azta kurva, de jó ez a zokni" érzés. Amíg ki nem próbálod nem érzed a szükségét, de amint felvetted, érzed, hogy kell neked. A különbség olyan volt, mint mikor az ezer éves bringámat lecseréltem egy új Magellanra. A "pádis" túrán ki is próbáltam, és a túra után a különbség orral szagolható volt :P, nameg a túra során a komfortérzetemnek is sokkal jobb volt. Sokkal jobban elvezetik az izzadságot is, a hagyományos daraboknál így lehet csak igazán kihasználni a Gore-Tex légáteresztő lépességét. Gyorsan rendeltem is hármat a Nomádtól, ott most akciósak voltak. Így most két nyári és két melegebb, négyévszakos zokni áll majd rendelkezésemre spanyolhonban.

És még egy fontos lábbeli van, amiből viszek majd hármat, ez a fásli. Bokára, térdre, csuklóra is jól jöhet. Na meg nem feledkezek meg (remélem) a papucsról sem.